2024 Please be nice
SMAP XV: Closure Read it now at Tapas
SMAP 15th Anniversary A look back of my proudest work
Chronicle: Earth Union is back !!
Celoteh 'O first episode

MEREPEK, MEREPEK, MEREPEK

ANTARA ILSM DAN BANGUNAN PARLIMEN

Apa benda ILSM tue? ha sudah tentu bukan Ibu Lambok Sudah Mati ataupun Ini Lambang Sukan Malaysia  dan x juga Institut Lanjutan Seni Malaysia. maksud ILSM di sini ialah Istana Lama Sri Menanti. tp npe tetbe aku nk ckp psl Istana Lama Sri Menanti nie? Aku citer sket sejarah Istana yg. aku banggakan nie. (aku org n9). Istana nie dibina pd zaman Yamtuan Muhammad setelah Istana sblum ni Istana Puteh telah dibakar oleh org. inggeris ( damn all britain people!!!) pd tahun 1902. dibina oleh dua orang tukang kayu iaitu Taib dan Kahar. Apa yg. peliknya, istana nie dibina tanpa sebarang paku!!! diorang tanggam je dan siap dibina pd 1908. tp skarang jd muzium je sbb dh ade istana bru Sri Menanti.


                                                                  Istana Lama Seri Menanti.

                               ni plak istana puteh, istana sblum istana lama sri menanti. (gurau je)

 ok, cukup psl istana lama nie. aku nk bgtau korang psl bangunan parlimen lak. nangunan parlimen nie dibina adalah lambang perundangan negara. bangunan dibina pd september 1962 dan dicadangkan oleh perdana menteri pertama kte yg. pertama. pembinaan bangunan ni menelan kos sebanyak rm 18 juta.
                                                        nie r bangunan parlimen malaysia

   ok, apa sbnrnya kaitan dua bangunan nie. sbnrnya xde kaitan pun. sbnrnya aku nk mengimbau kes kebocoran bangunan parlimen yg . berlaku suatu ketika dahulu. (aku pun x ingat ble sbb byk sgt.). ble jd cmni aku terpikir,cmna bangunan parlimen yg. x sampai 50 thn pun lg. bleh mengalami begitu byk. kerosakan sedangkan istana lama yg. dh lbeh seratus tahun tue still tegak berdiri? nk ckp psl bahan, istana tue dr kayu and parlimen dr batu. 4 sure batu lbeh kuat. nk ckp masalah serangga, anai2 x makan batu kn? nk ckp. sambungan, parlimen pakai simen, istana lama jgnkan simen paku pun x pakai. jd apa masalahnya? adakah semakin kte maju, brg yg kte pakai makin xde kualiti? cm ko pakai enset 1200 ngan n- series, n- series tue lg senang nk rosak sbb senang kne serang virus. jd, xleh ke kte cr stu jln. penyelesaian yg. telus utk . mengembalikan keyakinan org. ramai mengenai isu kualiti. aku hrp. kerajaan bleh mencari jln. penyelesaian.

  tue je aku nk ckp, akhir kte, renung2kan dan selamat beramal ( wei, plagiat!!!)

* teringat kes kb mall runtuh. mcm mne klau mid runtuh r? mesti jd cm org giler kn teenage kl.

Comments

Popular posts from this blog