2024 Please be nice
SMAP XV: Closure Read it now at Tapas
SMAP 15th Anniversary A look back of my proudest work
Chronicle: Earth Union is back !!
Celoteh 'O first episode

KIRI, KANAN , KIRI...

 KIRI , KANAN , KIRI... KIRI , KANAN , KIRI..... BERHENTI!!!! CEK , 1,2,!!

      Wah teringat mse PLKN dlu ble kompeni aku menang kawad. mmg. tue r saat paling aku x sangka kt PLKN tue. Akhirnya segala perit lelah kitorang berlatih kawad terbalas apabila kitorang dpt. num. 1 mse pertandingan kawad. x lupa gak trademark Charlie mse tue... '' CHARLIE.... TUKAR LANGKAH!!! TUKAR LANGKAH!!! TUKAR LANGKAH!!!... BARIS MAJU!!!'' dengan suara rapping dr. F**ker J. Tp sume nie xde kne mengena dgn. apa yg. aku nk. citer hari nie.

SEBELUM MELINTAS TGK. KIRI KANAN DULU. PASTU BRU LINTAS. INGATLAH ORG. YG. TERSYG.

      Iklan keselamatan jln. raya yg. popular stu mse dulu. masih teringat-ingat lg. kt otak aku iklan tue. tp, org. tetap dgn bodoh melintas jln. dgn. membuta-tuli memb**i- buta.. lg. malang, klau yg. melintas jln sedangkan jejantas sejengkal je dr. tempat melintas tue. x ke bodoh  namanya. malas sgt. nk naik tangga. korang x tau ke naik tangga tue stu senaman? sbb. tue ramai org. Malaysia yg. obes. Makan x nak jg.. bersenam x nak.. tau makan, tidur, makan, tidur, makan, tgk. bola, tidur, tidur ,tgk, bola, makan... tp aku x nak pun citer psl, melintas jln, or naik jejantas, or malas bersenam, or obes, or tgk. bola pun.

     Apa yg. aku nk. citer hari nie psl. otak kte nie. kn otak kte nie terbahagi kpd. dua bahagian; kiri dan kanan. dan utk. pengetahuan korang, otak kte nie hanya bleh didominan stu bahagian je. walaupun korang genius cmne pun, hanya one part yg. jd. dominan.kiri atau kanan, kanan atau kiri. tp cmne nk tau korang nie dominan kiri atau kanan?? sini ade beberapa cara..

    Stu, korang tulis pakai tgn. apa? adakah korang tgn. kanan? kidal? tgn. panjang? kinabatgn? Klau korang tulis pakai tgn. kanan biasanya otak kiri korang dominan.. ble korang tulis tgn. kiri, otak kanan korang yg. dominan.
    dua, kemahiran korang.. korang terer dlm apa? seni? fakta? matematik? sejarah? klau korang lbeh berseni, biasanya otak kanan korang dominan memandangkan otak kanan nie berbentuk kreatif. klau korang nie minat sejarah dan yg. sewaktu dgnnya. otak kiri korang dominan sbb. otak kiri nie it is all about fact.
    tiga, dlm sosial pun bleh tau gak tau.. cmne? ble kte jumpa org. yg. bru kte kenal, orang dominan otak kanan yg. lbeh berunsur kreatif akan lbeh senang mengingati nuka org. tue berbanding nme. org. yg. dominan otak kiri yg. berbentuk fakta akan lbeh mudah mengingati nme org. itu berbanding muka. cm. aku, aku dominan otak kanan sbb. aku bleh ingat muka kwn.2 lme dr skolah rendah aku tp. x leh ingat muka. org. yg. aku bru knal stu hari, aku akan ingat  muka dia tp mengambil mse tiga hari nk ingat nme dia. nampak skarang kn?


    Selain tue, ada kwn aku yg. merupakan player futbol,( merujuk kpd. bola sepak, bkn american football coz aku still kt malaysia bkn us) dia ajar cmne nk tau kaki dominan korang. so kaki nie akan menyepak bola, batu, serta kepala orang klau korang samseng dgn. lbeh kuat dan padu. memula wat tgn. korang bentuk diamond.cm gambar kt bwh nie..

pastu pilih stu benda utk. korangkan fokuskan. pastikan kesuluruhan benda yg. korang nk. fokuskan tue dlm. lingkungan diamond yg. diwat tgn. korang. pastu tutup mata kiri korang, klau benda tue still kt tengah ble korang tutup mata kiri jd. kaki dominan korang ialah kaki kanan. tp . klau sebaliknya , jd sebaliknya r. klau korang nk. tau klau kaki dominan korang kaki kiri, ble korang tutup mte kiri korang benda yg. korang fokus tue akan terkeluar skit dr. diamond tgn. korang tue. phm. kn? tp npe jd cmtu?
     teori ini ada disebut dlm. eyeshield 21. pembaling bola tgn. kiri akan ada stu titik buta di belah kanan. tp ble dia menyepak dgn. kaki kiri,titik butanye akan menjadi belah kiri juga. sbb. tue benda yg. difokuskan tue akan. terkeluar sbb. terdapat titik buta.

  ok, nie je ppost hari nie. aku rse maklumat nie berguna utk. korang ye. lain kali aku citer lg. chiaoo!!!

      * aku dominan otak kanan dan kaki kiri.
     *  kawad PLKN ialah kawad first aku masuk..

Comments

Popular posts from this blog