2024 Please be nice
SMAP XV: Closure Read it now at Tapas
SMAP 15th Anniversary A look back of my proudest work
Chronicle: Earth Union is back !!
Celoteh 'O first episode

'POKE' MON

FUH... LAMA GILER AKU X POST KT BLOG NIE.... LPS AKU POST DUA TIGA POST DLM BI HARI NIE AKU NK CKP BM SKET.

     Baru- baru nie akku blek umah mak aku nk buka puasa skali. Maklum r minggu first pose. Jd, kebetulan umah dah di reorder so nampak lain sket.Tp ble aku masuk bilik aku, aku tgk adik aku ngah main 'poke'mon ( fb merosakkan bhs aku) pokemon r atau pocket monster.Jd hari nie aku nk ckp psl generasi game pokemon.

FIRST GENERATION
          
        First generation ada empat generasi iaitu Pokemon Red , Pokemon Blue, Pookemon Yellow, dan Pokemon Green. Game nie menampilkan first region dlm anime Pokemon iaitu Kanto yg. terdiri drpd Pallet Town hingga Cinnabar Island plus Indigo Plateau. Game nie lebih menyerupai anime Pokemon yg. sebenar terutamanya Pokemon Yellow yg. membolehkan korang gne Pikachu. Klau Red ,Blue, dan Green lak korang bleh pilih antara tiga ; Bulbasaur, Charmender, dan Squirtle. Game nie korang akan role-play watak Ash dan korangnye enemy lak adalah Gary himself cucu kpd. Oak plus Team Rocket(Giovanni,Jesse ,dan James) .Untuk game nie korang akan gne pokedex yg. menampilkan 151 Pokemon start dr Bulbasaur hinggalah Mew.

SECOND GENERATION

      Second generation terdiri drpd Pokemon Gold, Silver dan Crystal. Dlm game nie ciri2 bru ditambah cm korang leh pilih korang nie laki ke pompuan ( sbb korang dh x bweak karekter Ash lg dan korang akan lwn Ash last sekali) , real time function ( korang akan ada waktu siang dan malam yg. membantu korang utk. jumpa Pokemon yg. aktif lbeh byk pd waktu mllm atau waktu siang.),Item bru dan balance dlm Pokemon moves ( setiap sepuluh level korang akan blaja at least satu moves bru). Utk game nie korang akan main kt Johto dgn tiga pilihan Pokemon ( Chikorita ,Cyndaquil, dan Totodile). Korang nyer enemy ialah seorang pencuri dan Team Rocket (Giovanni) Cm Kanto korang akan melalui lapan gym start dr Gym burung kr Gym naga.Speselnya lps korang menang Pokemon League (Indigo Plateau) korang leh gi Kanto .Total Pokemon utk pokedex siri nie ialah 251 Pokemon (tambah 100 yg. baru).

THIRD GENERATION

     Third generation terdiri drpd Pokemon Ruby, Sapphire, Emerald, dan remake Pokemon Leafgreen dan Redfire. Tp, game nie dh xde system real time sbb masalah battery. Pertambahan bru dlm game nie ialah System battle 2 on 2, weather system, dan special Ability cm Poison point serta static point. Utk ruby, sapphire dan emerald korang akan main kt Hoeen kawasan bru dan aku x sure korang leh explore kanto dan johto sbb aku x habis main game nie. Korang leh jantina utk karekter korang dan enemy korang ialah Wally, org. yg korang tolong utk tangkap pokemon utk dia serta team aqua dan team fire. Walaupun total pokemon dlm Pokedex ada 386 ( tambah 135 yg. baru ) korang cuma leh tangkap 202 je yg. menyebabkan game nie dpt kritikan teruk. Utk greenleaf dan redfire, korang leh pilih jantina dan korang takkan bermain sebagai Ash but enemy korang ialah Gary serta Team Rocket ( tanpa Jesse dan James). korang akan start dgn tiga pilihan cm biasa ( Bulbasaur, Charmender , dan Squirtle) dan explore Kanto plus beberapa island tambahan.

FOURTH GENERATION

   Fourth generation adalah Pokemon Diamond, Pearl ,dan Platinum ( director's cut dr dua game yg. lain) serta remake Pokemon Gold dan Silver iaitu Pokemon Heartgoold dan Soulsilver.Sbb aku x main lg dua game nie so x byk yg. aku lrh ckp tp korang main kt Sinnoh stu lg region bru yg. membolehkan korang explore underground world selain dunia ontheground world. . Pokedex akan terdiri drpd  493 Pokemon tambahan 107 yg. bru. Keistimewaan game nie ialah kepulangan semula system real time yg. dh di upgrade.

FIFTH GENERATION

      Yg. terbaru yg. diumumkan ialah generasi kelima game 'poke' mon nie ialah Pokemon Black dan Pokemon White. x byk maklumat yg. bocor cuma korang akan main kat Isshu region yg. berpusat di Hisshu Metropolis. Enemy korang ialah team Galactic dan korang boleh pilih tiga jenis pokemon pd permulaan iaitu Tsutaja, Pokaba, dan Mijimaru ( nie sume nme Jepun).


  OK R, NIE JE YG. AKU NK CKP KT DLM POST KALI NIE. GAME POKEMON ADALAH THE SIMPLEAST RPG GAME YG. AKU PERNAH JUMPA DAN KORANG BOLEH BLAJA AMERICAN ENGLISH VERY WELL DLM GAME NIE.OK GUYS , GOTTA CATCH THEM ALL!!!!

* semalam jumpa kwn lme kt sekolah lme... ada 'busy'ness woman r plak
* minggu dpn ada reunion? seriously bru enam bulan.......
* raya dh dekat!!!!!!

Comments

Popular posts from this blog