2024 Please be nice
SMAP XV: Closure Read it now at Tapas
SMAP 15th Anniversary A look back of my proudest work
Chronicle: Earth Union is back !!
Celoteh 'O first episode

INTRO TO THE ZUHALIAN : NEW UNION

OK, HARI TUE AKU ADA CAKAP PASAL PROJEK BRU KN? JD HARI NIE AKU AKAN INTRODUCE KT KORANG SUME PROJEK BARU TUE... THE ZUHALIAN: NEW UNION.... UNTUK PERMULAAN AKU AKAN BAGI DETAIL SKET PSL PLOT DIA DAN MAIN CHARACTER DIA,


PLOT
     The Zuhalian : New Union berkisar psl planet Zuhal beberapa tahun selepas petempuran Pelangi dan Memory.Gen Zuhalian Tempur pada waktu itu, Craig Al-Eden, telah memulakan hubungan diplomatik interplanet dengan Bumi. Namun, tindakan itu ditentang oleh sekumpulan penduduk Zuhal yang menggelarkan diri mereka Rebel Faction.Akibatnya, berlaku kekecohan di Central yang membahayakan nyawa penduduk planet Zuhal. Kekecohan ini gagal diatasi oleh Gen Zuhalian Elit yang dipimpin oleh Capt. Patrick 'Pat' Ianmekellen dan Leut. Zenith 'Zen' Exora.Pada saat keadaan menjadi tidak terkawal, satu organisasi  yang menggelarkan diri mereka sebagai The Masquerade Union muncul dan menentang pihak Rebel Faction.


KAREKTER UTAMA





  1. >Dante 'Reaper' Mc Sergei
Leader kepada The Masquerade Union dan menggunakan nme Reaper semasa bertarung. Seorang yg. dingin dan sesuai dengan sifatnya ,dia amat menggemari ais krim.Senjatanya ialah dua sabit kecil.

                  
>Azmuth 'Ryoho' Ice
 Dia merupakan jaguh yang bertarung secara bersendirian dan menjada pemerhatian Masquerade.Berasal drpd puak Ice yg. masih dipimpin oleh CaneDo Ice.menggunakan nme Ryoho semasa bertarung dan amat mahir  menggunakan Jurus Pertarungan Puak Ice.

>Nia 'Tigress' Azmire
Merupakan jaguh mahir menggunakan pisau belati dan bertarung jarak dekat.Dia juga merupakan pencuri terkenal yg. menggunakan nme samaran Robiness. Dia juga mempunyai kemahiran dalam menggodam maklumat sulit kerajaan.

>Hanzo 'Jekyll' Inamura
Merupakan jaguh bertarung jarak dekat seperti Nia. Mempunyai hubungan dengan bekas Pemimpin Gen Zuhalian Elit, Nikki Inamura. Seperti nmenya, Hanzo mempunyai masalah split personaliti yg. menggelarkan dirinya sebagai Anzo. Amat mahir menggunakan jurus fizikal.

>Danzo 'Gunslinger' Inamura
Tidak seperti abangnya, Danzo merupakan jaguh bertarung jarak jauh dan menggunakan pistol sebagai senjata utama dia. Pada waktu tertentu, dia akan menggunakan kapal angkasa artileri berat untuk bertarung.

>Lass 'Venus' Clandestine
Merupakan seorang lagi jaguh bertarung jarak jauh yang mahir menggunakan kuasa perlindungan.Seperti Danzo, dia menggunakan kapal angkasa artileri ringan semasa bertarung.Satu- satunya ahli Masquerade yg. mempunyai kerjaya iaitu model. Kadang kala dia akan mengawal senjata di Paramount, kapal angkasa milik Masquerade.

>Edgar 'Ronin' Rucaldo-Minaro
Merupakan anak kepada Edail Rucaldo dan Minnie Minora, dua jaguh Gen Zuhalian yg. terlibat semasa peristiwa pertempuran Pelangi Memory. Menggunakan Jubah yg. dilengkapi bilah pedang untuk bertarung.

SO, NIE ANTARA MAKLUMAT YG. AKU BLEH BGTAU PASAL KOMIK BARU AKU NIE... YG. LAIN.... AKAN DIBERITAHU NANTI.... SO, NI JE.. CHIAOO!!!
                    

Comments

  1. wah3, bnyknye mse nk buat komikk

    ReplyDelete
  2. ha ha.... nk wat cmne... salah stu cara nk tarik perhatian pegawai2 kt US universiti tue...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog