2024 Please be nice
SMAP XV: Closure Read it now at Tapas
SMAP 15th Anniversary A look back of my proudest work
Chronicle: Earth Union is back !!
Celoteh 'O first episode

N'TAH' I

SBLUM KORANG START BACA POST NIE, INGIN AKU INGATKN POST NIE AMAT TIDAK SESUAI UNTUK MEREKA YG. TIDAK SUKA LAWAK TANDAS ( KORANG AKAN PAHAM KENAPA)....

    Hari nie aku nk ckp psl bentuk-bentuk tahi yg. kita keluarkan. Aku tau benda nie jijik tp benda sangat penting untuk kita tau sbb melalui bentuk nie r kte leh tau kte sihat ke x....

  •      Bentuk satu - bentuk pisang
            Bentuk paling sihat.Mudah dikeluarkan dan mempunyai kebolehan... bukan kebolehan istimewa tp kebolehan utk timbul dlm airsbb ada ruang udara kt dlm die.

  •      Bentuk dua- bentuk panjang ( ala-ala cacing kerawit)
          Berlaku krn x cukup zat dan selalunya berlaku pd org. yg. berdiet.
   
  •     Bentuk  tiga- bentuk lendir
        Bentuk nie terjadi bila sisitem penghadaman korang x sihat, jd makanan korang x dihadamkan sepenuhnya dan keluar bersama cecair.

  •    Bentuk empat- bentuk cecair
       Bentuk nie lak terjadi kerana makan minum yg. terjaga dan tekanan hidup yg. melampau (memberi tekanan yg. tinggi kpd tahi tue lalu menjadi cecair.Alah cm korang bg tekanan tinggi kt pisang smapai dia hancur. cmtu r) . Bentuk nie juga terjadi bila korang kne cirit...

  •    Bentuk ketulan 
      Bentuk nie terjadi bila usus korang gagal berfungsi dgn baik.Warnanya juga x sekata tp xde r cm pelangi...

  •    Bentuk batu kerikil
       Nie memang yg. terbaik. Bentuknya adalah besar-besar jari gitu.Nme popular dia adalah sembelit.


Anyway tue r bentuk-bentuk tahi. Tp klau korang tetbe jumpa brntuk baru jgn. lupa ckp kt aku. Thanks to Wasabi ( komik terbitan Gempakstarz) sbb bg info nie. ( memandangkan aku bru blajar psl Plagiarism, jd semangat sket r nk sebut source of info yg. aku dpt nie). Kpd pembaca post nie aku memohon maaf sbb x dpt tunjuk gambar. Setelah google gambar dia, aku dapati gambar dia terlalu menjijikkan, jd x sesuai utk ditunjukkan ( contain highly contaminated and dirty element). Anyway, nanti aku akan  ckp lak psl plagiarism yg. aku sebut-sebut td. Jg kesihatan anda pastikan 'ia' kekal berbentuk pisang. CHIAOO!!!

* seminggu lg. nk final exam.
* besok nk lepak-lepak smabil release tension.

Comments

Popular posts from this blog